lørdag den 21. maj 2011

Strik strik strik! Halsmuffedisse á la mormor!

Min mormor har i mange år sørget for at jeg har været godt udstyret med uldne halsklude til når man blev forkølet (ja, prøv at modstå den lige-til-højrebenet-tydelige association til ordet 'charmeklud'). Det er blevet et fast redskab for mig (sammen med den varme mælk med honning) når jeg bliver sløj.

Det er et pærenemt strikkeprojekt som er helt idiotsikkert og virkelig anvendeligt. Det tar ikke lang tid at lave og er en rigtig god gave - fx i dette tilfælde går den til en veninde der skal flyve langt når hun i september skal ud i den store verden!

Man må prøve sig frem med hvor mange masker der skal slås op for det kommer helt an på om man bruger tykt eller tyndt garn (man kan nemlig bruge begge dele!). Strik perlestrik, ret hele vejen eller noget helt andet opfindsomt. Bare at størrelsen passer nogenlunde så halsen er dækket og der er plads til et par knapper.

Jeg hæklede (hvilket var en udfordring da det ikke er min stærke side) i den ene ende og VUPTI: knaphuller. Et par fine små prikkede knapper som jeg fik fra min mors knappe-æske (okay måske bare lidt stjålet) og færdig!

Kast dig ud i det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar