onsdag den 1. juni 2011

Nix pille og broderet marmelade hætte!

Noget af det bedste jeg ved når det er sommer er, at lave storproduktion af hjemmelavet marmelader med fx mirabeller, brombær og ribs fra buske og træer ved sommerhuset på Sejerø. Nøj hvor jeg glæder mig!!!


At få et glas hjemmelavet marmelade med en lille gammeldags hætte på er hyggeligt. Og et lille rundt stykke stof med broderede ribs eller jordbær tager mindre end en dag at lave (hvis man altså er lidt fiks på fingrene og nogenlunde vant til at brodere). Det gør bare glasset med den skønne, søde og syrlige masse lidt sjovere at se på.


Men for tiden er jeg blevet lidt træt af at alt broderi skal se støvet og gammelt ud. Det er sku fint nogle gange, men det er også sjovt at lave noget der er moderne, anderledes og sjovt. Som en god veninde foreslog burde man prøve at brodere 'pin-up piger' og dødningehoveder!


Marmelade hætte. Korsstings broderi. Dont think about it!



Så i et forsøg på at lave lidt fis og brodere noget lidt mere moderne kastede jeg mig over en marmelade-hætte med nix pille funktion!






Korsstingsbroderi. Dont think about it!




Vil du have hjælp til at få lavet et hurtigt diagram over din ønskede tekst se her!


Det er nemt at lave så kast dig ud i det og let your freak flag fly!

5 kommentarer:

  1. Hehe - hvor er den bare fin, den marmeladehætte! Go' humor!! ;-)
    Ha' en lækker dag!
    Kh. Jane

    SvarSlet
  2. Superfin hætte!

    Og mht. dødningehoveder osv. i korssting, så smider jeg lige et par links til nogle bøger, jeg har set på amazon. Håber det er okay.

    http://www.amazon.co.uk/Love-Kills-Slowly-Cross-Stitch-Hardy/dp/0740797611/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1306994478&sr=8-3

    http://www.amazon.co.uk/Twisted-Stitches-Corrupt-Embroidery-Designs/dp/0956438210/ref=pd_sim_b_2

    http://www.amazon.co.uk/Adventures-Needlework-Jessica-Aldred-Peacock/dp/1861088957/ref=pd_bxgy_b_img_c

    Det er nogle af de bøger, jeg sukker efter ligenu. Men man kan jo ikke købe alt....desværre :-)

    Hav en dejlig forlænget weekend.

    SvarSlet
  3. wow hvor ser de fede ud de bøger! Øv at der ikke er så mange penge på mit budget for tiden! De kommer lige direkte ind på ønskelisten :o) Tak for tippet!

    Du har fandme mange gode ideer Asli! Du får respekt herfra!

    SvarSlet
  4. Årh ja , for nogle fede bøger - sådan nogle tror jeg også nok godt lige jeg kunne bruge!
    Godt at man har sådan en evighedsønskeliste kørende! ;-)

    Ha' en toplækker fredagsaften, Lea!! :-D

    Kh. Jane

    SvarSlet
  5. Nøj! Hvor er den sej!?
    Det er en skøn side Lea.
    Jeg glæder mig til at se dig over skulderen, når du har gang i dine farverige og fine projekter..

    SvarSlet