fredag den 3. juni 2011

Øv min surdej!

Ja, i dag har jeg så set til min surdej som jeg har gjort det hver dag. Jeg har husket at røre således at væsken og melet jævnligt blev rørt sammen da det ellers rådner. MEN! I min fornuftige surdej-lektie-læsning har der ingen steder stået et tip om, at der på den øverste del af kanten i glasset kan sidde rester, og at dette selvfølgelig kan blive dårligt.

Så nu må jeg starte forfra på min surdej og er rimelig sur(dej) selv! ØV siger jeg bare (i et forsøg på ikke at skrive alle mulige grimme bandeord).

Men når man prøver noget for første gang må man selvfølgelig have tålmodighed og hvis det går galt er man blevet lidt klogere og er bedre udrustet til 'round 2'!
Okay, det lød meget klogt og fornuftigt men hvis jeg skal være ærlig føler jeg mig overhoved ikke tålmodig nu og er faktisk rimelig irriteret og arrig. Sådan er det jo bare med mad-projekter som man går glæder sig til at smage.

Så jeg videregiver hermed mit tip: husk at der ikke skal sidde rester på kanten af glasset, hele massen skal jævnligt røres sammen for at det ikke begynder at rådne.

Øv øv øv!

3 kommentarer:

  1. Surt med den dej, Lea! De er fandeme heller ikke til at holde styr på, de små bakterier og svampe!

    Men fin blog. Meget hyggelig.

    Kærligst,

    Totem-Arko

    SvarSlet
  2. Tak min totem-ven! Dejligt at du har kigget forbi :o)

    Varme hilsner til dig fra Totem-Lea

    SvarSlet
  3. Iiihh.... Der var surt!! Men du - jeg har også en surdej og jeg passer den slet ikke... Så nu bliver jeg jo helt utryg ved min surdejs-situation!! Er helt sikker på at din surdej får mere kærlighed end min!! Så får jeg muligvis en pisse-sur-dej??!!
    Knus fra Mette

    SvarSlet