lørdag den 1. oktober 2011

En uventet pakke

Forleden kom der pludselig et postbud og bankede på og afleverede en uventet pakke. Den var så fint pakket ind i gavepapir og klistermærker med polkaprikker, tern og striber. Det er en helt speciel følelse af forventning når man åbner en pakke man ikke vidste var på vej til en.

Inde i pakken fandt jeg et kort og fint indpakkede ting og sager. Det viste sig at det var min veninde som havde sendt mig nogle ting hun havde set hjemme hos sig selv og havde følt at de blot havde været på ferie hos hende og hørte hjemme hos mig. Allerede der kan man ikke lade være med at smile.

Jeg blev så glad for hver og én af de ting hun sendte at jeg må dele det.

En gave med syting og grej.

I pakken var der: en cigaræske så fin til at have mine syting i, de fineste kniplinger som skal bruges til det helt rigtige projekt og gøre noget smukkere, de sødeste små knapper, skråbånd i guld (hvilket jeg aldrig har set før!) og tråd til at brodere og sy som tilhørte en sted-bedstemor. Tråden er på ruller af træ og det tror jeg aldrig jeg har set før. Det er næsten magisk.

I pakken var der også en grøn bog med alverdens broderi- og sy-sting som har tilhørt en ældre dame som ikke længere kunne sy fordi hendes syn blev dårligt. Det er meget usædvanligt med en bog der fungerer som en oversigt over alle de sting og viser hvordan det færdige resultat vil komme til at se ud når man bruger de forskellige sting. Det føles næsten som om at den bog, som har tilhørt en som har nydt at sy men ikke længere kan, nu er i mine hænder og det er mit ansvar ikke at lade den viden gå til spilde.

Den sidste ting i pakken er det fineste stof med et mønster af guld- og sølvtråde samt rammen så man kan lave en håndtaske. Disse ting er købt i Crome & Goldschmidt i 1975 og tilhørte min venindes brors kærestes tante. Og tænkt engang at kvitteringen fra 1975 ligger i pakken. Som jeg skrev til min veninde er der noget helt specielt ved, at der er en der har købt disse ting med en god idé om hvad de gerne ville lave og det siden har ligget og ventet på at blive forvandlet til noget helt særligt.

Jeg glæder mig til at komme i gang med at bruge alle disse fine ting og sørger for at ære hver og én af materialerne. Det minder mig om, at de materialer man arbejder med når man laver kreative ting alle har en sjæl og man skal behandle dem med respekt. Det er godt at huske.

2 kommentarer:

  1. ...giv den gas min Lea.

    SvarSlet
  2. Lea du skriver så utrolig smukt om gaverne du har fået , det er ren poesi at læse her på din blog.
    Stort stort kram til dig fra næsten mor

    SvarSlet