mandag den 11. november 2013

Crochet the Day Away!

Okay. Nu er det vist tid til en nyhed. En nyhed som godt kan få konsekvenser for indholdet på denne blog. Jeg skal være moster! Moster Lea! Både min søster og min kære veninde er gravide, og dette endda med bare et par ugers mellemrum. Åh lykke!

Så snart jeg hørte denne nyhed blev det klart for mig, at produktionen af legetøj, babytæpper og finurlige dimser måtte sættes i gang. Men dette indeholder dog et dilemma for mig. For jeg er ikke særlig glad for at lave ting der er decideret "BØRNEVENLIGE". Jeg foretrækker nemlig at der ind imellem er plads til et par bandeord, et dødningehoved, en blodklat, en skægget dame og en monsterzombie. Så min hjerne gik i overgear, og jeg har brainstormet lige siden.

Efter flere omgange af eder og frustration kom jeg frem til at jeg måtte tage mig sammen. For det første kan børn da godt tåle lidt skæv humor og frække ord, og for det andet må jeg da kunne tåle at lave noget der er sjovt for børnerne.


Efter de gode nyheder om babyer, lykke og kommende beskidte bleer, fik jeg af min mor den fineste kasse til legetøj. Kassen er formet som et lille hus og ser sådan her ud.

Legetøjskasse, bageri, købmandsbutik, legetøj


Og denne lille bagerikasse satte fantasien i gang. Så siden mit sidste indlæg har jeg lært mig selv at hækle. Hurra! Dette er gjort med gode råd fra hækledronningen Asli, som har bloggen Frøkenen & Baronen, og med hjælp fra utallige youtube videoer som demonstrerer hæklesting, alt sammen på engelsk. Og sådan kom mit købmands-hækle-projekt i gang.

Jeg har anskaffet økologisk bomuldsgarn og er simpelthen gået i gang. Jeg har fundet opskrifter rundt omkring på nettet, og herunder kan man se første del af projektet. Ét styk spejlæg med brændt bacon, en gullerod og en dåse med sardiner.

Hæklet legetøjsmad. Sardindåse, fisk, spejlæg og bacon, gullerod. Gratis hækleopskrifter. Crocheted playfood. Sardines, carrot, bacon and eggs.


Nogle af opskrifterne har jeg lavet små ændringer i. Men det er helt vildt så mange kreative sjæle der findes derude, fine folk som gerne deler deres ideer.



Hvis du vil se opskrifterne kan du finde dem ved at klikke på linkene herunder:


Spejlæg - til spejlægget tilføjede jeg en ekstra runde med hvidt garn så ægget blev lidt større.

Gullerod

Dåse med sardiner - Min sardindåse blev af en eller anden grund lidt længere end på billedet i den originale opskrift, så jeg gjorde bare sardinerne længere også.

Baconskiven har jeg selv improviseret, men man kan fx finde en opskrift på bacon lige her.



Der kommer selvfølgelig flere indlæg her på bloggen med flere små hæklede madting til købmandsbutikken. Indtil da: Crochet the Day Away!


3 kommentarer:

  1. Tillykke! Og velkommen i klubben! Jeg har snart været Moster i 15 år og det er bare skønt. :) Jeg glæder mig til at se mere af dit hækleri.

    SvarSlet
  2. Næææ! Sikke nogle fine ting. Og endnu engang tillykke med de gode nyheder :-)

    SvarSlet
  3. Tak begge to! Og god weekend herfra! :-)

    SvarSlet