tirsdag den 22. maj 2012

Blond-bond girl

Jeg har været i sommerhus på Sejerø og nydt det dejlige vejr. Det er den fineste lille ø med små grønne bakker, knaldgule sennepsmarker, lange strande og vilde blomster. Der er én købmand og man kan ikke regne med at finde stjerneanis eller andre 'specialvarer'. Men det er charmen ved Sejerø! Man kan køre til Ellas gårdbutik og hente grøntsager eller køre efter æg på gården, der om sommeren har gæs i hundredvis gående på græs. Omgivelserne inviterer til at man skal læne sig tilbage, lave et broderi og slappe af. Og det gjorde jeg så!

3D broderi af tatoveret pige

Når jeg kigger på den tatoverede pige, så forestiller jeg mig af en eller anden grund at hun er James Bond-pige. Hun er parat til kamp og kan jiu jitsu og karate, men hendes største og farligste egenskab er hendes lækre look og trutmund. Ved kun at bruge sin fantastiske trutmund kan hun hypnotisere alle mænd! Og med sin lange fletning kan hun kvæle intetanende bad guys. Ja, lidt fantasifuld har man vel lov at være!!

Jeg brugte samme teknik til hendes hår som jeg gjorde med pin-up pigen. Jeg brugte dog 3 tråde til stikkestingene og syede/viklede så den flerfarvede tråd rundt om stikkestingene. På denne måde får hendes hår dimension. Tråd der skifter farve, som kaldes variegated thread på engelsk, kan være en udfordring fordi hvert hårstrå skal laves med et flow af farve, farveskiftet skal være naturligt. Og husk at det er mest naturligt, at håret er lysest forrest og øverst på hovedet, imens det er mørkere i bunden.

Jeg brugte dette billede som inspiration og mønster.

Hurra for sommevejr!! Go out and let your freak-flag fly!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar