fredag den 25. oktober 2019

Halsedisser i lange baner!

Cirka en gang om året finder jeg alt det garn frem som ikke er blevet til noget endnu. Og så strikker jeg noget til de hjemløse, så de kan holde sig varme over vinteren. I år blev det til halsedisser til en Cafe Klare, natcafé på Vesterbro for hjemløse kvinder.

Jeg brugte en opskrift fra bogen "Kærlighed på pinde" til de fine pilespidsmønstrede halsedisser. Jeg øgede dog opskriften, så den passede til en voksen (112 masker). Deres lille opskrift til børn (96 m) er blevet et kæmpe hit hos mine niecer, fordi de både kan sidde om halsen og trækkes op om hovedet og bruges som hue.

Måske kan det inspirere nogle derude til at bruge deres garnrester til noget meningsfuldt.

Hver halsedisse krævede ca 2 nøgler garn og er strikket på p 4. Snydepatent-halsedissen kræver lidt mere garn end pilespids-mønsteret afhængigt af hvor høj man ønsker den skal være. Man kan dog lave et hvilket som helst mønster på en rundpind. Giv den bare gas!


Halsedisser, strikket, snydepatent, pilespids, Kærlighed på pinde


Halsedisser, strikket, pilespids, Kærlighed på pinde


Halsedisser, strikket, snydepatent




1 kommentar:

  1. Så fine og når vintern kjem for fult så er dem gode mot kulda👍🏻

    SvarSlet